everlearn | hét platform voor online multimediacursussen › Forums › Final Cut Pro › Archivering dmv .sparsebundle › Reactie op: Archivering dmv .sparsebundle
-
Dag Rob, sorry maar ik begrijp de uitleg nog steeds niet. Ik probeer heel precies te zijn in de uitleg van mijn verwarring. In les 22.4 (Tips voor het archiveren) zeg je op 7.41 min dat een archief is aangemaakt dat de naam heeft die je hebt opgegeven (je verwijst daarbij naar het bestandje op het bureaublad ‘Naamloos’). Kennelijk dubbelklik je op het bestand ‘Naamloos’ dat vervolgens opent als een apart venster (7.50 min). Vervolgens zeg je dat je mijn library kan slepen naar het venster (8 min) . Op 8.12 min zeg je dat als het kopiëren van mijn library naar het image is voltooid, dan selecteer je het image bestand (‘Naamloos’) dat je vervolgens verwijdert. Op 8.18 min zeg je dat je de sparsebundle kunt uploaden naar de NAS.
Mijn verwarring bestaat hierin, dat ik dacht dat je het imagebestand (ik neem aan het .dmg bestand) naar de NAS moest uploaden. Maar als het imagebestand wordt verwijderd, wat is dan het doel van het slepen van de library (de sparsebundle) naar het imagebestand? De sparsebundle was al aangemaakt en die sparsebundle zeg je, kun je dan uploaden naar de NAS.
Hopelijk heb ik mijn verwarring begrijpelijk kunnen verwoorden.
Alvast dank voor je verdere toelichting.
NB. ik benadruk dat ik ontzettend veel heb geleerd van je cursus. Dank daarvoor!