everlearn | hét platform voor online multimediacursussen › Forums › Premiere Pro › Echo op audio › Reactie op: Echo op audio
-
Ja, natuurlijk wil ik meer informatie geven, geen probleem.
De verschillende kleuren, zijn verschillende personen. Dit zijn verschillende audiosporen van pratende mensen.
De sporen die je ziet in mijn afbeelding zijn audiosporen, elk spoor is een ander persoon. Tijdens dit stukje in de edit wil ik twee sporen horen. Het paarse spoor (waar de witte pijl voor staat en het blauwe spoor, waar de witte pijl voor staat)
Dit is audio opgenomen met een microon van Rode en ik gebruik in deze edit de audio uit het interne geheugen van deze apparatuur.
Ik laat het paarse spoor en het blauwe spoor afspelen.
Dit is een gesprek tussen twee personen.
Dit was één gesprek, achter elkaar opgenomen, dus ik snap zelf ook niet zo goed waarom de stereo van het paarse spoor van kant wisselt.
Ik weet inderdaad dat je met M kunt muten.
Ik voeg een aangepaste afbeelding toe aan deze uitleg.
Op deze afbeelding heb ik met geel een rechthoek gearceerd.
Binnen deze rechthoek gaat het niet goed met de audio. Hier hoor ik een soort echo. Je hoort dat er twee sporen lopen. De audio van het paarse spoor en de audio van het blauwe spoor met hierop een echo, een dubbel geluid.Ik heb er ook aangedacht dat er inderdaad sprake kan zijn van overspraak.
Is er eventueel een manier om hier iets mee te doen? Beter te maken?
Als ik een spoor uitschakel mis ik een stuk van het gesprek, is degene van wie ik de audio uitschakel niet goed verstaanbaar. Dat is dus helaas geen optie.