Leer Cinema 4D materialen en texturen maken voor realistische modellen
Cinema 4D is hét professionele programma voor het maken van 3D-objecten, animaties en afbeeldingen. In deze online cursus leer je alles over Cinema 4D materialen en texturen maken en hoe je deze toepast op jouw 3D modellen. Maxon Lead Instructor en gecertificeerde trainer Lars Scholten leert je hoe je Cinema 4D materialen vanuit het niets kunt maken. Bij Cinema 4D materialen moet je denken aan glas, water, textiel, metaal, kunststof en vele andere natuurlijke en spannende materialen. Je leert wat het verschil is tussen materialen en texturen. En hoe je materialen kunt animeren zoals water. Alle belangrijke technieken komen aan bod.
Naast het maken van Cinema 4D materialen en het gebruiken van texturen ontdek je ook hoe je deze nauwkeurig kunt positioneren op je 3D modellen. Met behulp van de verschillende projectiemethodes en tags leer je elk materiaal op elk gewenst model of zelfs delen van een model te plaatsen. Bijna elke videoles komt met uitgebreide oefenprojecten en texturen. Zo leer je snel en praktisch te werken met Cinema 4D materialen en texturen.
Leren wanneer het jou uitkomt
Deze cursus Cinema 4D materialen en texturen bevat bijna 6 uur aan videolessen. Je bekijkt deze lessen op Smartphone, tablet of computer waar en wanneer het jou uitkomt. Start daarom direct met leren. Met de bijbehorende oefenprojecten doe je actief mee en breng je snel jouw modellen tot leven in Cinema 4D.
1. Starten met modelleren |
2. Materialen en texturen |
3. Belichting |
4. Animatie en simulatie |
![]() |
Voor wie is deze training?
Deze online cursus is geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Het is de ultieme gids voor het starten met Cinema 4D materialen en texturen. Ook de wat meer ervaren gebruiker zal in deze cursus veel technieken en tools ontdekken die je workflow versnellen en het resultaat naar een hoger niveau tillen.
Wat leer je?
– Het verschil tussen materialen en texturen
– Wat is shading?
– Werken met de Material Manager
– Werken met Materialen uit Libraries
– Werken met kleur
– De Material Editor doorgronden
– Werken met standaard Material Channels zoals Color, Diffusion, Luminance etc
– Natuurlijk materialen maken zoals textiel, glas, water, metaal, rook etc
– Diepte in je materialen creëren met Bump en Displacement
– Reflecties beheersen met het Reflectance Channel
– Wat de ideale bitmap-textuur is
– Texturen plaatsen op modellen
– De verschillende projectiemethoden
– Texturen herhalend maken
– Materialen stapelen
– Materialen op delen van modellen plaatsen met de Texture Tag
– Werken met HDR-afbeeldingen
– Afbeelding van je model en materialen renderen met de Standaard en Physical Renderer
Wat krijg je?
Bij aankoop van deze training krijg je op jouw Mijn trainingen pagina onbeperkte toegang tot het volgende lesmateriaal:
- Bijna 6 uur aan hoge kwaliteit trainingvideo’s
- Cinema 4D oefenprojecten voor elke les
- Gratis Dosch Design HDR-afbeeldingen

Lars Scholten (CyBear) is een freelance Computer Graphics artist en trainer uit Amsterdam. Hij werkt nauw samen met andere freelancers aan animaties en visualisaties voor bedrijven als Disney Channel, Grolsch, Libert Global en Ziggo. Zijn specialisme ligt in 3D modeling, rigging en rendering.
Met meer dan 15 jaar ervaring in Cinema 4D training, is hij een veelgevraagde trainer en MAXON Lead Instructor in Nederland. Hij deelt zijn kennis van 3D en visual effects op trade-shows, events en in zijn trainingen bij everlearn.

Reviews
Er zijn op dit moment nog geen reviews.