Veelgestelde vragen
Heb je vragen over de aankoop van een cursus, jouw account of andere zaken? Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
Het kopen van een cursus
Starten met je gekochte cursus
Het innen van cursussen gekocht bij retailpartners
( o.a. Bax-shop, Tonecontrol, et cetera )
Mijn account
Problemen verhelpen
Hoge kwaliteit cursussen
everlearn streeft naar het leveren van de hoogste kwaliteit. Niet alleen voor de inhoud van de cursussen, maar ook de kwaliteit van de video’s, het aankoop proces en de volledige ervaring van de website. Heb jij ideeën over hoe wij onze kwaliteit nog beter kunnen maken? Dan horen we dat heel graag van je. Wij nemen elk idee serieus en bekijken altijd of implementatie van jouw idee haalbaar is. Stuur ons jouw idee.
Veelgestelde vragen
Heb je vragen over de aankoop van een cursus, jouw account of andere zaken? Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
Het kopen van een cursus
Als je een cursus koopt krijg je onbeperkte en levenslange toegang tot alle videolessen en het bijbehorende digitale lesmateriaal. Je mag de cursus dus zo vaak bekijken als je wilt zonder bijkomende kosten. De cursussen zijn beschikbaar in high definition (HD) videokwaliteit.
De video’s worden online gestreamd vanuit jouw everlearn account. Deze kun je volgen op Windows PC’s, Apple computers en nagenoeg alle Android, iOS en Windows Phone apparaten.
Voor het thuis streamen van de videolessen en het downloaden van het lesmateriaal adviseren wij een breedband internetverbinding. Voor het buitenshuis (mobiel) bekijken van de videolessen adviseren wij minimaal een 4G-verbinding.
Nee. Onze cursussen zijn zeer uitgebreid en omvatten vaak vele uren aan videomateriaal. Dit maakt de bestanden erg groot. Omdat de cursussen direct via internet streaming beschikbaar zijn, kun je deze overal volgen zonder dat dit schijfruimte kost op je computer, smartphone of tablet.
Nee. Al onze cursussen zijn gemakkelijk online als streaming media te bekijken. Je ontvangt bij aankoop van een cursus geen dvd of blu-ray disc.
Alle cursussen op everlearn.nl zijn na aankoop direct beschikbaar in jouw everlearn account. Klik hiervoor op de knop Mijn cursussen bovenaan de pagina. Wanneer je nog niet bent ingelogd, log je eerst in met je gebruikersnaam of e-mailadres en het wachtwoord dat je hebt opgegeven bij aankoop van de cursus. Al jouw gekochte cursussen staan hier voor je klaar. Ook het lesmateriaal, zoals de projecten en door de trainer gebruikte bronmaterialen, kun je hier downloaden. Dit zorgt ervoor dat je direct kunt starten met leren.
Starten met je gekochte cursus
Je bekijkt alle door jou gekochte cursussen direct vanaf elk apparaat via onderstaande stappen:
- Log in als je nog niet bent ingelogd.
- Klik op het Mijn cursussen icoontje bovenaan de pagina.
- Beweeg met de muis over de cursus. Het cursusblokje komt tevoorschijn.
- Klik vervolgens op de link Bekijk deze cursus.
- Een nieuw browservenster of -tabje wordt geopend waarin je direct de videolessen kunt bekijken.
- De Index aan de linkerzijde van de pagina bevat alle hoofdstukken van de cursus.
Veel cursussen van everlearn komen met digitaal lesmateriaal zoals oefenprojecten en de door de trainer gebruikte media. Download het lesmateriaal via onderstaande stappen:
- Log in als je nog niet bent ingelogd.
- Klik op het Mijn cursussen icoontje bovenaan de pagina.
- Beweeg vervolgens met je muis over de cursus. Het cursusblokje komt tevoorschijn.
- Hier vind je linkjes voor het downloaden van het lesmateriaal.
- Zorg dat zip-bestanden met lesmateriaal volledig zijn gedownload (100%), voordat je deze probeert uit te pakken (decomprimeren).
- Windows staat toe dat je bijvoorbeeld een oefenproject direct opent vanuit een gecomprimeerd zip-bestand. Dit geeft echter vaak problemen. Zorg daarom dat je een zip-bestand eerst volledig uitpakt. Daarna kun je alle projecten zonder problemen openen vanuit de uitgepakte map met het lesmateriaal.
Na aankoop van de cursus heb je levenslang onbeperkte toegang tot alle videolessen van de cursus en het bijbehorende downloadbare lesmateriaal. Je mag de cursus zo vaak bekijken als je maar wilt.
Het innen van cursussen gekocht bij retailpartners
( o.a. Bax-shop, Tonecontrol, et cetera )
Wanneer je een everlearn cursus hebt gekocht bij een van onze retailpartners, ontvang je een code. Zo’n code ziet er ongeveer zo uit FLS123ABC456BAX (het aantal cijfers of karakters kan variëren). Met deze code voeg je de cursus toe aan jouw everlearn account. Het inwisselen van de code werkt als volgt:
- Ga naar: www.everlearn.nl/redeem/.
- Voer hier de unieke code in en druk op de groene knop ‘Code inwisselen’.
- Log vervolgens in of maak een nieuw account aan als je er nog geen hebt en claim je cursus.
Na het inwisselen van de code heb je, in jouw everlearn account, direct toegang tot de videolessen van de cursus en kun je het lesmateriaal downloaden.
Zorg dat je de code exact zo invoert als op je activatiekaart of de e-mail die je hebt gekregen. Probeer het anders ook eens in een andere browser zoals Safari, Firefox, Microsoft Edge of Chrome. Mocht de code vervolgens alsnog niet werken, neem dan contact met ons op.
Mijn account
Het is helaas niet mogelijk om je gebruikersnaam aan te passen.
- Log in (als je nog niet bent ingelogd).
- Klik op jouw profielmenu (Avatar bovenaan de pagina).
- Onder het submenu van Account vind je de optie Wachtwoord vergeten? Klik hierop.
- Vul je e-mailadres in.
- Je ontvangt nu een e-mail met instructies en een link om jouw wachtwoord te wijzigen.
- Klik op de knop Log in (bovenaan de website).
- Klik op Wachtwoord vergeten (onderaan het inlogformulier).
- Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in.
- Je ontvangt een e-mail met daarin instructies en een link. Via de link kom je op een pagina terecht waar je een nieuw wachtwoord kunt opgeven.
Misschien wordt de door ons gestuurde e-mail gezien als reclame en komt deze in jouw ongewenste reclame (SPAM) mailbox terecht. Mocht je de mail ook daar niet kunnen vinden, neem dan contact met ons op.
Onder iedere nieuwsbrief of promotionele uiting van everlearn via e-mail, kun je helemaal onderaan klikken op afmelden. Je ontvangt dan van ons geen updates meer over nieuwe cursussen of persoonlijke aanbiedingen.
Problemen verhelpen
Mocht je problemen ervaren bij het kijken naar de videolessen, controleer dan of het met onderstaande stappen wel lukt:
- Laad de pagina met videolessen opnieuw in je browser.
- Probeer het in een andere browser (bijvoorbeeld Chrome, Microsoft Edge, Firefox of Safari).
- Leeg de cache (buffer) van je browser en herlaad de pagina.
- Zorg dat je geen contenblocker actief hebt.
- Ook een antivirusprogramma kan eventueel voor de verbinding met de streaming video’s blokkeren. Zorg in dat geval dat je in je antivirusprogramma aangeeft dat de website van everlearn betrouwbaar is.
- Controleer of je internetverbinding stabiel is. Werk je bijvoorbeeld draadloos, probeer dan eerst, indien mogelijk, je computer bedraad aan te sluiten.
- Herstart je internetmodem en/of je router.
- Herstart je computer.
Lukt het na al deze stappen nog steeds niet om de videolessen te volgen? Neem dan contact met ons op.
Probeer de cache (buffer) van je internetbrowser te wissen of probeer de aankoop te doen via een andere browser. Lukt het na deze stappen nog steeds niet om de aankoop af te ronden? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen je altijd verder helpen.
Hoge kwaliteit cursussen
everlearn streeft naar het leveren van de hoogste kwaliteit. Niet alleen voor de inhoud van de cursussen, maar ook de kwaliteit van de video’s, het aankoop proces en de volledige ervaring van de website. Heb jij ideeën over hoe wij onze kwaliteit nog beter kunnen maken? Dan horen we dat heel graag van je. Wij nemen elk idee serieus en bekijken altijd of implementatie van jouw idee haalbaar is. Stuur ons jouw idee.